“Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában

“Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában, jelentkezni még lehet a szabad helyek függvényében.

EDUTUS FŐISKOLA

TEMATIKA
Mobilrobotok az oktatásban

30 órás pedagógus-továbbképzési program (30 kredit)

  • Képzési információk, elvárásfa, programismertetés, időterv
  • Robotikával kapcsolatos elvárások
  • Robot-programnyelvek
  • LabVIEW programozási alapismeretek
  • Az NXT-G programnyelv összefoglalása, előnyeinek és hátrányainak elemzése
  • Páros gyakorlat az NXT-G programnyelv alkalmazási lehetőségeiről az oktatásban
  • A robotok oktatásának motivációs kérdései, kapcsolódó módszertani ismeretek
  • Motivációs lehetőségek, módszertan feldolgozása
  • Hardverismeret
  • Alapszenzorok, opcionálisszenzorok, szervomotor alkalmazásának ismertetése
  • Alapszenzorok (érintőszenzorok, fényszenzorok, hangszenzorok, ultrahangszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek
  • Opcionális szenzorok (színszenzorok, gyorsulásszenzorok, gyroszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek. Szervomotor működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek: be- és kimeneti elv, működési elv, forgásirányváltás
  • Az alapszenzorok, opcionálisszenzorok és szervomotorok alkalmazásának gyakorlása
  • Szerelési és programozási gyakorlatok
  • Az alapkiépítés ismertetése, szerelése:
    • Alapmodul megépítése
    • Fényszenzor karakterisztikájának beállítása
    • Alapprogram megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Az alapmodul megépítésének gyakorlása
  • Sávkövető-modul megépítése
  • A sávkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
    • A fényszenzor karakterisztikájának szoftveres átállítása
    • A sávkövető program megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • A sávkövető-modul megépítésének gyakorlása
  • Hangkövető-modul megépítése
  • A hangkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
    • A hangszenzor beépítése és kommunikációjának tesztelése
    • A sebesség és hangerő összefüggésére épülő program megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • A hangkövető-modul megépítésének gyakorlása
  • A szolárpanel alkalmazása, beépítése:
    • A szolárpanel mozgatása fényerőméréssel
    • A megújuló energiák alapismeretének felhasználásával
    • Fényerősség és beesési szög függvényének optimalizálása
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Összetett feladatok ismertetése és gyakorlása
    • Versenyfeladatok ismerése és megvalósítása
    • Versenyfelkészülés módszertana
  • Komplex feladatok:
    • A komplex feladatok összeállítási szempontjai
    • Komplex feladatok megvalósítása, összeállítása és programozás
    • Elkerülendő nehézségek
    • Tesztelés, hibajavítás
    • Hazai és nemzetközi versenyeken megvalósított feladatok
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Komplex és versenyfeladatok megvalósításának begyakorlása
  • A képzés zárása:
    • Az „Elvárásfa” összevetése a megvalósult programmal
    • Záródolgozattal kapcsolatos elvárások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.