Robot Race 2.0 – verseny Sopronban

Back to Híreink

Robot Race 2.0 – verseny Sopronban

Friss információk, részletek: Soproni Mechatronika – Robot Race

Érdekelnek a robotok, szeretnél az NymE Simonyi Károly Kar főépületében és Botanikus Kertjében izgalmas feladványokat megoldani? Akkor a 2. Robot Race-en a helyed!

Jelentkezési határidő: 2016. december 1.

Verseny időpontja: 2016. december 9.  13:00 – 18:00

Helyszín: Sopron, NyME Főépület (Sopron Bajcsi-Zsilinszky utca )

Jelentkezés

Háromfős csapatok jelentkezését várjuk, akik három futamon keresztül versenyeznek az értékes nyereményekért.

Az első futam az egyetem főépületében zajlik; itt a csapatok állomásokat keresnek fel, ahol feladatokat kell megoldaniuk. Ezek különösebb előismereteket nem igényelnek, illetve az állomás személyzete ad egy kis segítséget – persze akkor már kevesebb pontot ér a feladat – ha úgy látja, hogy nem tudtok elindulni a megoldásban. A kapott pontból minden állomáson vásárolhattok egy-egy robot-alkatrészt: motorokat, kerekeket, szenzorokat és persze a programozható téglát.

Ha valaki úgy gondolja, hogy tartalékolja a pontjait a végső elszámolásra, akkor a második futamban van lehetősége szinte ingyen hozzájutni a robot összetevőkhöz, de persze ezek sem pottyannak az öletekbe. Szorgos segítőink eldugdossák az egyetem főépülete körül elterülő botanikus kertben, ahol egy térkép segítségével kell megtalálnotok a nektek szánt  alkatrészt.

A harmadik futam a robotoké, csak előtte programozni kell őket. A robotok a LEGO NXT illetve EV3 készletéből készülnek, mindenkinek egyformán, és már készen várják a csapatokat. Akinek azonban nem sikerült egy alkatrészt begyűjtenie, annak azt levesszük a robotról. Mivel egy kerékkel nehéz lesz végrehajtani a feladatot, ezért még a futam elején lesz egy utolsó alkalom a megszerzett pontokból megvásárolni a hiányzó részt.

A programozásra az EV3 grafikus nyelvet biztosítjuk a számítógépeken, de előzetes egyeztetés alapján a csapat használhat más programozási nyelvet is. A robot feladata egyrészt egy pályán való tájékozódás (pl. vonalkövetés, akadály észrevétele), színek felismerése és annak alapján való mozgás. A másik feladat egy kicsit „mérnökibb”: valamelyik szenzorát használva a robotnak több adatot kell gyűjtenie a külvilágról majd (utólag!) az adatokat fel is kell dolgoznia, meg is kell valamilyen módon jelenítenie. Ezt leginkább tömbök használatával lehet megtenni, tehát ebben kellene egy kicsit elmélyedni.

Javasolt irodalom: Kiss Róbert: A Mindstorms EV3 robotok programozásának alapjai (https://hdidakt.hu/wp-content/uploads/2016/01/dw_74.pdf).

A végeredmény az első futamban szerzett illetve a robotfutásra kapott pontok összege alapján alakul ki.

Díjak:

1 helyezett U818A 330 mm-es, 4 rotoros / quadrikopter / drón HD kamerával

2. helyezett Alcor Move aktivitásmérő óra

3. helyezett Túlélőcsomag

A nyereményeket természetesen a csapat minden egyes tagja megkapja.

A versenyen induló csapatokra egyéb meglepetések várnak!

Viszontlátásra december 9-én, addig gyúrjatok egy kicsit az algoritmusokra!

 

Back to Híreink