„Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában
„Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában, jelentkezni még lehet a szabad helyek függvényében.
EDUTUS FŐISKOLA
TEMATIKA
Mobilrobotok az oktatásban
30 órás pedagógus-továbbképzési program (30 kredit)
- Képzési információk, elvárásfa, programismertetés, időterv
- Robotikával kapcsolatos elvárások
- Robot-programnyelvek
- LabVIEW programozási alapismeretek
- Az NXT-G programnyelv összefoglalása, előnyeinek és hátrányainak elemzése
- Páros gyakorlat az NXT-G programnyelv alkalmazási lehetőségeiről az oktatásban
- A robotok oktatásának motivációs kérdései, kapcsolódó módszertani ismeretek
- Motivációs lehetőségek, módszertan feldolgozása
- Hardverismeret
- Alapszenzorok, opcionálisszenzorok, szervomotor alkalmazásának ismertetése
- Alapszenzorok (érintőszenzorok, fényszenzorok, hangszenzorok, ultrahangszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek
- Opcionális szenzorok (színszenzorok, gyorsulásszenzorok, gyroszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek. Szervomotor működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek: be- és kimeneti elv, működési elv, forgásirányváltás
- Az alapszenzorok, opcionálisszenzorok és szervomotorok alkalmazásának gyakorlása
- Szerelési és programozási gyakorlatok
- Az alapkiépítés ismertetése, szerelése:
- Alapmodul megépítése
- Fényszenzor karakterisztikájának beállítása
- Alapprogram megírása és tesztelése
- Oktatás-módszertani elemek áttekintése
- Az alapmodul megépítésének gyakorlása
- Sávkövető-modul megépítése
- A sávkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
- A fényszenzor karakterisztikájának szoftveres átállítása
- A sávkövető program megírása és tesztelése
- Oktatás-módszertani elemek áttekintése
- A sávkövető-modul megépítésének gyakorlása
- Hangkövető-modul megépítése
- A hangkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
- A hangszenzor beépítése és kommunikációjának tesztelése
- A sebesség és hangerő összefüggésére épülő program megírása és tesztelése
- Oktatás-módszertani elemek áttekintése
- A hangkövető-modul megépítésének gyakorlása
- A szolárpanel alkalmazása, beépítése:
- A szolárpanel mozgatása fényerőméréssel
- A megújuló energiák alapismeretének felhasználásával
- Fényerősség és beesési szög függvényének optimalizálása
- Oktatás-módszertani elemek áttekintése
- Összetett feladatok ismertetése és gyakorlása
- Versenyfeladatok ismerése és megvalósítása
- Versenyfelkészülés módszertana
- Komplex feladatok:
- A komplex feladatok összeállítási szempontjai
- Komplex feladatok megvalósítása, összeállítása és programozás
- Elkerülendő nehézségek
- Tesztelés, hibajavítás
- Hazai és nemzetközi versenyeken megvalósított feladatok
- Oktatás-módszertani elemek áttekintése
- Komplex és versenyfeladatok megvalósításának begyakorlása
- A képzés zárása:
- Az „Elvárásfa” összevetése a megvalósult programmal
- Záródolgozattal kapcsolatos elvárások