„Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában

Back to Híreink

„Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában

„Mobilrobotok az oktatástan” Akkreditált tanári továbbképzés indul 2017. májusában, jelentkezni még lehet a szabad helyek függvényében.

EDUTUS FŐISKOLA

TEMATIKA
Mobilrobotok az oktatásban

30 órás pedagógus-továbbképzési program (30 kredit)

  • Képzési információk, elvárásfa, programismertetés, időterv
  • Robotikával kapcsolatos elvárások
  • Robot-programnyelvek
  • LabVIEW programozási alapismeretek
  • Az NXT-G programnyelv összefoglalása, előnyeinek és hátrányainak elemzése
  • Páros gyakorlat az NXT-G programnyelv alkalmazási lehetőségeiről az oktatásban
  • A robotok oktatásának motivációs kérdései, kapcsolódó módszertani ismeretek
  • Motivációs lehetőségek, módszertan feldolgozása
  • Hardverismeret
  • Alapszenzorok, opcionálisszenzorok, szervomotor alkalmazásának ismertetése
  • Alapszenzorok (érintőszenzorok, fényszenzorok, hangszenzorok, ultrahangszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek
  • Opcionális szenzorok (színszenzorok, gyorsulásszenzorok, gyroszenzorok) működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek. Szervomotor működésével, beállításával és programozásával kapcsolatos ismeretek: be- és kimeneti elv, működési elv, forgásirányváltás
  • Az alapszenzorok, opcionálisszenzorok és szervomotorok alkalmazásának gyakorlása
  • Szerelési és programozási gyakorlatok
  • Az alapkiépítés ismertetése, szerelése:
    • Alapmodul megépítése
    • Fényszenzor karakterisztikájának beállítása
    • Alapprogram megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Az alapmodul megépítésének gyakorlása
  • Sávkövető-modul megépítése
  • A sávkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
    • A fényszenzor karakterisztikájának szoftveres átállítása
    • A sávkövető program megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • A sávkövető-modul megépítésének gyakorlása
  • Hangkövető-modul megépítése
  • A hangkövető-modul megépítésének ismertetése és bemutatása:
    • A hangszenzor beépítése és kommunikációjának tesztelése
    • A sebesség és hangerő összefüggésére épülő program megírása és tesztelése
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • A hangkövető-modul megépítésének gyakorlása
  • A szolárpanel alkalmazása, beépítése:
    • A szolárpanel mozgatása fényerőméréssel
    • A megújuló energiák alapismeretének felhasználásával
    • Fényerősség és beesési szög függvényének optimalizálása
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Összetett feladatok ismertetése és gyakorlása
    • Versenyfeladatok ismerése és megvalósítása
    • Versenyfelkészülés módszertana
  • Komplex feladatok:
    • A komplex feladatok összeállítási szempontjai
    • Komplex feladatok megvalósítása, összeállítása és programozás
    • Elkerülendő nehézségek
    • Tesztelés, hibajavítás
    • Hazai és nemzetközi versenyeken megvalósított feladatok
    • Oktatás-módszertani elemek áttekintése
  • Komplex és versenyfeladatok megvalósításának begyakorlása
  • A képzés zárása:
    • Az „Elvárásfa” összevetése a megvalósult programmal
    • Záródolgozattal kapcsolatos elvárások
Back to Híreink