„SPIKEE REScute” robotprogramozó verseny Miskolcon

Back to Híreink

„SPIKEE REScute” robotprogramozó verseny Miskolcon

2022. március 8.-án került megrendezésre a „SPIKEE REScute” robotprogramozó verseny Miskolcon.

SPIKEE REScute programozó verseny    

Az Erdőjáró és a Kisvasutak mobil applikáció fejlesztés, valamint a FORESTER és a SOURCE CODE programozó versenyek megrendezése után az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter ismét lehetőséget kapott az Agrárminisztériumtól, ezúttal a SPIKEE RESCUTE programozó verseny megszervezésére.

A 9 és 14 év közötti korosztálynak meghirdetett regionális versenyre 11 csapat nevezett, miskolci és Miskolc környéki iskolákból.

A verseny célja kettős: a diákok érzékenyítése a vízgazdálkodási problémákra digitális technológiák felhasználásával. Fontos, hogy a tanulók közelebb kerüljenek a vizek világához és megismerhessék az vízgazdálkodási munka sokrétű feladatait és játékos formában hívjuk fel a figyelmüket környezetünk tudatos megóvására. A LEGO® Education SPIKE™ robotok segítségével a diákok a programozás és az algoritmikus gondolkodás alapjait sajátítják el, melyet a verseny során hasznosítanak. A SPIKEE RESCUTE bajnokságon a résztvevő csapatok nem kizárólag a programozás területén mérhetik össze tudásukat, hanem nagy hangsúlyt kap az ún. soft skillek fejlesztése is azaz a kooperáció, a kommunikáció és a csapatmunka természetesen mindez a célcsoport életkorához igazítva.

A SPIKEE RESCUTE programozó verseny 3 részből áll. Kutatómunka-prezentáció, robot-konstrukció és robotfutam.

A kutatómunka során a csapatoknak röviden ismertetniük a felkészülés menetét. A kutatómunkát bemutató előadást kell készíteniük öntözés, vízgazdálkodás témakörben. A bírók figyelik, hogy a csapat hány tagját sikerül bevonni a prezentációba – ha nem mindenki szeretne beszélni egyéb feladatokat is kaphatnak a csapattagok az előadás során. A prezentáció során a kutatási projekt témaköre mellett a kreativitást kap nagy hangsúlyt.

A robotkonstrukció feladatnál ismertetni kell megépített robotot, bemutatva, hogy melyik elem milyen célt szolgál. A bemutató alkalmával a zsűri kérni fogja a csapatot, hogy a verseny során használt programot vagy annak egy részét futtassa le a versenypályán.

A legkomplexebb, leglátványosabb és talán legizgalmasabb feladat a robotfutam. A LEGO® Education SPIKE™ robotoknak egy pályán 7 feladatot kellett elvégezniük: foszfortartalmú mosógél dobozokat kell összegyűjteni, hogy megvédjék a zöld acsa – egy különlegesen szép szitakötő- élőhelyét. Be kell állítani a kecsege számára ideális vízszintet. Az éhes bakcsó vagy más néven vakvarjú fiókáknak halat kell szerezni. Szánkózó vidrákat kell egy domboldalon lecsúsztatni. Meg kell mosni a horror külsejű tiszai ingola fogát. A robotnak a pálya egy bizonyos pontjáról kell megfigyelni a kérészek táncát. Valamint mocsári teknős tojásokat kell kikelteni. Plusz feladatként a csapatoknak vízi állatokat kell építeni LEGO elemek felhasználásával, melynek csak fantázia és kreativitás szab határt!

Az első három helyezett csapat iskolája a felkészülésre megkapott LEGO® Education SPIKE™  robotokat a verseny fődíjaként megtarthatja.

 

Forrás: minap.hu

Forrás: minap.hu

Back to Híreink